суботу, 3 грудня 2011 р.

День другий. Рефлексія 3-4

Третій модуль мені дав ще більше просвітлення щодо того, чого мені треба навчитись: я хочу опанувати стартегії цілепокладання.
Мені стала у великій нагоді вимога щодо 5  цілей. Я для себе тепер в цілях так і записую, щоб проект був не однобокий.
Як тренеру мені важливо показати, що цілі навчання та проектне завдання перегукується: стало легше формулювати завдання на дослідження.
Модуль третій допоміг мені змінити прийом формулювання трійки: діяльність, цілі, стандарти. Раніше я робила так: описувала діяльність, визначала, що це мені дасть, а потім "притягувала за вуха" стандарти, щоб це можна було реалізувати на уроці. Якщо чесно, то стандарти були набагато ширшими, ніж тепер, і я особливо не задумувалась чи в повній мірі досягла їх, хоча результат перевірявся. Ця перевірка була насамперед потрібна мені, щоб не пропустити щось важливе з мого предмету того, що викладаєш за традиційним начанням.  З інших предметів стандарти використовували інші вчителі-предметники, які були співаторами проектів, але я не працювала жодного разу у проекті, де мій предмет не був домінантним. Тому так глибоко не задумувалась, що розвиваємо та що міряємо.
Відкриттям четвертого модуля стала таблиця "Ціль, метод, інструмент". Гадаю, що слухачам на тренінгу варто так показувати, щоб потім почати розглядати приклади з сайту, бо там їх велика кількість і тоді вчитель просто губиться. Вправу з прикладами можна закріпити на 2-х тетраедрах: один про форми методів, інший про способи їх застосування. Тоді поворот грані може задавати напрям пошуку прикладу. Так вчителі зможуть легше усвідомити, що робити з оцінюванням у проекті.  
Я маю ще трохи "покрутити свій прект" на предмет уточнення питань відповідно до завдань, які приписані мною. Бо виходить, що поки що я дуже здалеку зайшла. Але оскільки у цій версії ми пишемо план вивчення теми, а не весь проект, то може так і треба? Коли вималюється проект, думаю, що тоді знайдеться й відповідь.
Я ще отримала урок й як тренер: ніхто з моїх тренерів сьогодні не відволікав учасників від їх роздумів. Все ще тільки "йде до горба", тому рано переживати, що хтось наприкінці буде "котитися" не туди. Я уже з четвертого модуля починаю "підкориговувати" і можливо цим більше збиваю своїх учасників.

Немає коментарів:

Дописати коментар